În general, prima interacțiune a unui potențial oaspete cu un reprezentant al hotelului se realizează cu departamentul de rezervări sau direct la recepție, prin e-mail sau telefon. Calitatea acestui prim contact este esențială, atât pentru a convinge potențialul oaspete să rezerve o cameră, sau chiar să cumpere anumite servicii suplimentare, cât și pentru o primă impresie bună, care se poate concretiza apoi în recenzii pozitive și recomandări. În acest sens devine vital rolul unui departament sau a unei echipe de Rezervări foarte bine pregătită profesional.
Totuși, activitățile pe care trebuie să le desfășoare departamentul de rezervări sau angajații de la recepție presupun o adevărată muncă de echipă: să se ocupe de călătorii individuali și de rezervările de grup, să supravegheze solicitările speciale venite de la diferiți oaspeți, să verifice rezervările primite prin toate tipurile de canale de rezervare, să lucreze în strânsă legătură cu celelalte departamente ale hotelului.
La Spark Hospitality, oferim atât instruirea propriilor dumneavoastră angajați pentru a-i pregăti în gestionarea tuturor aspectelor legate de rezervări, cât și posibilitatea de a externaliza Departamentul de Rezervări către agenții noștri specializați pe acest segment de activitate.
Echipa Spark vă ajută să:
- Operați toate rezervările (telefon, e-mail, OTA) în sistemul de rezervări și să gestionați întreaga comunicare cu oaspeții privind detaliile rezervării, solicitările personalizate, facilitățile hotelului, posibilitățile de plată etc.
- Construiți strategia anuală de venituri împreună cu Revenue Manager-ul
- Maximizați veniturile prin creșterea numărului de camere vândute și prin up-selling către tipurile de camere superioare
- Pregătiți și verificați rapoarte zilnice de rezervare (preluare zilnică, rezervări anterioare, comisioane, raport de anulări, neprezentări, discount-uri)
- Gestionați diverse sisteme de rezervări (cum ar fi Fidelio, Opera OnQ R&I) și să instruiți membrii echipei pentru folosirea acestora
- Verificați și rezolvați discrepanțe între diferitele sisteme pe care se lucrează în hotel
- Gestionați agențiile și site-urile partenere în stabilirea tarifelor, negocierea prețurilor, asigurarea implementării corecte a procedurilor de rezervare și maximizare a conversiei
- Lucrați cu echipele de vânzări și evenimente pentru a maximiza tarifele corporative și de grup
- Supravegheați echipa de rezervări și procesele implementate pentru a vă asigura că procedurile de lucru sunt respectate
Beneficiile unui Centru de Rezervări specializat
O strategie eficientă de rezervări contribuie la strategia de business generală a hotelului și vă ajută să obțineți:
- O mai bună înțelegere a pieței și implicit o mai bună poziționare a hotelului pe segmental său de competiție
- Menținerea unei relații bune cu agențiile de booking
- Creșterea numărului de rezervări și consolidarea loialității oaspeților
- Elaborarea si dezvoltarea unor metode eficiente de vânzare, conform strategiei de maximizare a veniturilor